wtorek, 18 czerwca 2019

KURCZAK PO INDYJSKU 

W SOSIE MASALA




Składniki na 3-4 porcje:

  • 2 filety z kurczaka
  • 1/2 strąka czerwonej papryki
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała marchew
  • 2 łyżki przyprawy garam masala
  • kilka kropli sosu rybnego (opcjonalnie)
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • szklanka mleka kokosowego (można zastąpić 1/3 szklanki śmietany 30%)
  • do podania: posiekana dymka, szczypiorek, natka, koperek
Filety z kurczaka opłukać, osuszyć, pokroić w niedużą kostkę. Paprykę oczyścić z gniazd nasiennych i posiekać w drobną kosteczkę. Marchew pokroić w cieniutkie półplasterki lub w słupki. Czosnek zgnieść płaską stroną noża na desce.

Na dużej patelni lub w garnku rozgrzać 2-3 łyżki oleju. Wrzucić pokrojonego kurczaka i obsmażyć na średnim ogniu, często mieszając, aż mocno się zarumieni, a nawet zbrązowi. Dodać paprykę i marchew, smażyć jeszcze 2-3 minuty i dorzucić czosnek. Po ok. 30 sekundach całość podlać odrobiną wody, wsypać przyprawę garam masala i dodać sos rybny (ew. maggi). Po chwili wlać mleko kokosowe. Całość dusić około 20 minut, od czasu do czasu mieszając. 

Gotową potrawę ewentualnie doprawić do smaku. Podawać z ryżem (najlepiej basmati), posypane posiekanymi ziołami. Smacznego! :)



2 komentarze:

  1. Zrobiłem, zjadłem, żyję... ;) Łatwa i szybka potrawa pod względem przyrządzania, trudność z zakupem głównej przyprawy i sosu zapachowego :D Sos rybny posiadałem, za przyprawą musiałem się nachodzić. Kaufland mnie uratował. Tyle tytułem wstępu. Potrawa bardzo aromatyczna, do tego stopnia, że miałem obawy, co do podanej ilości garam salama. Moje obawy zostały rozwiane po finale gotowania. Potrawa pyszna, talerz wylizałem, przepis zagości w mojej kuchni na stałe. Dodam tylko, że zagęściłem sobie sos łyżką mąki ziemniaczanej i dodałem więcej czosnku, bo go lubię. Zrobiłem zdjęcie, szkoda, że nie mogę dodać do komentarza. Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę, że smakowało :D Dziękuję również za dodanie komentarza :) Zaś zdjęcie proponuję dodać do komentarza pod postem na Facebookowym fanpage'u - będzie mi szalenie miło; pozdrawiam serdecznie i polecam się na przyszłość!

      Usuń